Despre mine

Fotografia mea
Bucuresti, Romania
Sunt un om normal, îmi place să cred. De dorul jurnalului meu cu coperți verzi din piele și foi galbene, neliniate, m-am apucat sa scriu aici. Sper să vă placă. Si dacă nu vă place, eu tot o să scriu. O să scriu pentru mine și pentru sufletul meu...

cum preferati sa va vopsiti peretii in living?

duminică, 27 ianuarie 2008

renovare ieftina















Renovare ieftina, cu gust, completa

Suna imposibil? Este greu sa-ti renovezi apartamentul complet cu bani putini? Sau imposibil?

Raspunsul este NU, daca stii de unde sa cumperi, cu cine sa te sfatuiesti, la cine sa apelezi.

Pasul 1: In primul rand stabileste o suma, inainte de a stabili etapele renovarii. Si adauga la ea 20% pentru siguranta.

Pasul 2: cauta un om bun la toate (Ex: Costel)

Pasul 3: Discuta cu Costel. El stie magazinele cu preturile cele mai mici, el are prieteni in domeniu, el chiar vrea sa te ajute. Nu are nici un interes ascuns, nu vrea sa-ti ia mai multi bani decat a negociat de la inceput.

Pasul 4: Incearca sa cumperi cat mai mult dintr-un singur loc. Economisesti timp, benzina, energie si poti primi si un card de fidelitate. Intotdeauna sa ai la tine lista de materiale facuta de Costel. Nu se stie unde te trimite seful tau si gasesti la prêt promotional vopseaua de care chiar aveai nevoie.

Pasul 5: Dupa ce ai toate materialele si incepe santierul, trateaza-l pe Costel regeste: vorbeste frumos cu el, da-i schite cu ce vrei sa faci, explica-i la o cafea cum arata apartamentul tau de vis. Lucrurile vechi de care nu mai ai nevoie fa-i-le cadou. Va fi mai dragutz si mai atent la detalii si la finisaje. Inca un pont: nu-i da sa bea alcool decat seara, inainte de plecare.

Pasul 6: In timpul zilei, cand Costel munceste din greu si e plin de moloz, incropeste o vizita inopinata acasa. Cumpara si o sticla de suc in drum. Costel nu se va simti supravegheat, dar va retine ca poti oricand sa treci in fuga pe acasa. Va deveni astfel mai constincios.

Pasul 7: Materiale ieftine si curate:
- parchet laminat la super oferta din magazine de specialitate (aplica-l direct peste linoleum). Alege o culoare deschisa (stejar, fag): se va asorta usor cu orice
- vopsea lavabila obligatoriu alba in toata casa (se intretine usor, da senzatie de curat, mareste luminozitatea in casa si mareste visual interiorul)
- corpuri iluminat cat mai simple cu becuri economice (platesti mai mult acum, dar amortizezi repede la consum)
- Pentru termopane fa un efort si nu renunta la ele
- Renunta la ideile de pereti si tavan fals in diferite forme. Nu se mai poarta
- Nu cumpara spoturi ieftine. Se vor arde foarte repede, si pierzi banii.
- Nu cumpara usi noi. Imbraca-le pe cele vechi in autocolant
- Nu cumpara faianta fara rosturi sau cu floricele si fluturasi. Incearca sa fie cat mai simpla, si eventual mata si intr-o singura culoare.

Pasul 8: Mobilierul
- ce e bun si sanatos, imbraca in autocolant
- ce e vechi si mancat de molii arunca, sau da cadou, daca se mai poate folosi cat de cat
- mobila noua nu o face pe comanda, cumpar-o de la magazine mari, gen Prisma. Cauta ofertele.
- Nu tine scaune tapitate din care curge rumegusul, renunta la obiectele de mobilier singulare (o comoda de la vechiul dormitor pe care l-ai vandut de mult, o masuta verde primita de la matusa Coca)
- Elibereaza balconul de obiecte vechi, uitate de ani de zile acolo
- Canapele si fotoliile ia-le cu textil, nu cu piele (tesatura sa nu fie plus, sa fie naturala si intr-o singura culoare ex. maro, rosu, caramiziu)

Pasul 9: Retusuri

- cumpara aceeasi perdea in toata casa, cu exceptia sufrageriei. Trebuie sa fie alba, usor transparenta si fara fire lucioase
- in sufragerie opteaza pentru jaluzele orizontale, foarte inguste, in diferite culori
- covoarele ia-le din Obor. Si ele trebuie sa fie cat mai simple, cu cat mai putine “floricele”
- renunta la mileuri si la tablouri “kitch”
- pozitioneaza pe perete un sigur tablou, sau o icoana
- umple-ti toate golurile cu ghivece cu flori
- nu chema firma de curatenie. Fa tu un ultim efort. Apeleaza si la Costel

Pasul 10: Petrecerea
- trage linie. Ti-au ajuns banii?

Daca da, poti organiza o petrecere. Prietenii se vor bucura sincer de efortul tau.

11 comentarii:

Stephanie White Tulip Popescu spunea...

Merci frumos pentru idei Gabriela! Daca ai avea doar =2000RON=, sper sa ii am dintr-un credit( pe un termen cit mai lung, LOL!) si 23 mp, 5 pisici, ai fi o femeie de 55 de ani, astrolog(pensionara) cu consultatii(f.rare, din pacate.) acasa, daca ai fi o "minimalista", tu ce ai schimba?? Si daca nu iti poti permite nici un "costel", ce ai face?? Eu vreau sa fac singura totul deoarece nu am incotro, in acelasi timp trebuie sa schimb ceva pentru a re-adapta spatiul la noua mea "rezonanta". Si mai zic ceva: 27 de ani de intretinut garsoniera singura, suna incredibil, dar eu exist! Keep the good work!

Oti spunea...

pai cu 2000 lei poti face urmatoarele:
- lavabila pe toti peretii
- imbracarea in autocolant a usilor si mobilierului (daca e cazul)
- schimbarea copurilor de iluminat (sunt in comert plafoniere superbe la 10-20 lei
- mici artificii de redecorare prin folosirea materialelor textile: perne ornamentale, draperii, niste tablouri folosind resturi textile

Oricum, un plan al garonierei si niste poze m-ar ajuta mai bine sa spun ce s-ar putea face pentru a arata mai bine totul.

Stephanie White Tulip Popescu spunea...

Multumesc frumos Gabriela, esti atit de amabila! Stii locuinta este exact imi trebuie mie, si de la inceput am aplicat un concept unificator prin culoare si am modificat singura toate lemnele astfel incit sa ramina loc pentru noi. Sunt influentata de ideile lui FLWright, pe care il iubesc la nabunie, la care adaog ideile mele. Nu este rau nici acum, trebuie modificat cite ceva sigur, dar nu prea mult. De pilda eu am unificat, pe alb, usile cu lampa din tavan, suportul perdelei si clantele, sunt in gama. De fapt cred ca voi face niste fotografii "inainte" si "dupa" pe care voi incerca sa ti le trimit pentru blog, poate prin flick, vedem atunci. Iti multumesc mult, daca simti nevoia, la rindul meu si eu te pot ajuta dpdv... "astrologic"! Iti urez multe succese, ah, ce importanta este vibratia mediului in care traim!! Ai o profesie superba si sper ca o vei face cu adevarat! Emailul meu:stefaniapopescu22@gmail.com

Oti spunea...

stefania:
Si mie imi place Wright. Am avut ocazia sa-i vad pe viu una din operele sale. Astept cu nerabdare pozele tale. Meseria mea este cu adevarat minunata si mi-o fac cu placere. Sper ca si clientii mei sunt multumiti.

P.S. De unde ai scos numele Gabriela? Ma cheama Otilia. :)

Stephanie White Tulip Popescu spunea...

Imi cer scuze pentru confuzia de nume Otilia! Acum ca mi-ai spus, chiar ma intreb de unde am scos acest nume dar, cind am gasit blogul tau, l-am gasit dupa multe-multe treceri pe alte bloguri, cred ca asa am ajuns la...Gabriela. Otilia oricum imi place mai mult, LOL! Da, voi reveni cu fotografiile, sigur ca va mai dura ceva, dar vei avea vesti de la mine! Mult noroc!

Oti spunea...

te astept, Stefania, cu fotografii si vesti. Mult succes in amenajare

Targul de lucrari spunea...

Va recomand un site interesant celor care renovai casa sau faceti diverse lucrari de reparatii.
La targul de lucrari.ro aveti acum posibilitatea evaluarii costurilor si a timpului dupa ce ati stabilit deja design-ul dar cel mai important aspect acela de a va planifica si urmari indeaproape operatiile necesare renovarii.

Ely29 spunea...

In cautarea unor idei am gasit blogul tau. Este foarte interesant si cred ca ma va ajuta mult. Daca si timp, am si eu nevoie de un sfat. Livingul meu este tapetat si cum nu imi permit sa dau jos tapetul, voi incerca sa pun un alt tapet peste. Pe peretele care se vede cand intri in camera as vrea sa pun untapet cu alb si negru cu imprimeu(alegeerea sotului). Dar pe ceilalti pereti as vrea niste culori deschise. Poti sa ma ajuti cu niste culori? Daca peretele este cu flori, banuiesc ca pe ceilalti pereti tapetul ar trebui sa fie uni,nu?crezi ca as putea sa pun culori diferite pe pereti? Deocamdata nu se pune problema de mobila..asa ca am scapat de o problema:) Multumesc mult de ajutor. Elena

Oti spunea...

@Ely:

- incearca sa faci un efort si scapa de tapetul vechi
- dupa asta, un glet si o lavabila iti va scoate din buzunar bani mai putini decat un tapet, care oricum nu se va aplica bine peste vechiul tapet
- varianta de tapet alb cu desene negre nu merge cu un perete de alta culoare, decat daca mai folosesti si alte elemente care sa le lege: de exemplu daca faci restul peretilor rosii, un element de mobilier trebuie sa imbine cele 3 culori alb, negru si rosu sau sa aiba pe el elementul floral negru desenat cu rosu
- daca ai un perete cu flori, ceilalti pereti da, trebuie sa fie uni. dar nu neaparat. depinde cata incarcatura vizuala iti da peretele inflorat. ca si mai sus, poti prelua elemente (o floare, o frunza, etc) pe care sa le pozitionezi strategic
- poti pune culori diferite pe pereti, dar maximum 3. apoi trebuie sa ai mare grija cum mobilezi si cum pozitionezi alte elemente decorative
- chiar daca nu mobilezi acum, trebuie sa tii cont de faptul ca la un moment dat va trebui s-o faci si pe asta. iar la asta va trebui sa te gandesti de acum

P.S. Daca vrei, poti sa-mi trimiti niste fotografii.

Sper ca ti-am putut fi de folos. Succes!

usi prum spunea...

Multumim de ajutor :)

Anonim spunea...

Buna ziua,

M-ar ajuta foarte mult un sfat in legatura cu renovarea unui apartament de 3 cam, 62mp+balcon 6mp. Totul trebuie schimbat(usi, ferestre, instalatii,baie, tot).
O sa il achizitionez cu credit si din pacate nu mai am bani de renovari.
Cum as putea sa procedez in viitor, peste 1-2 ani, cu ce sa incep, la cine sa apelez daca nu cunosc persoane gen Costel, cat ar costa toata operatiunea, se merita facut totul o data sau pe etape.

Multumesc anticipat,
Maria

flux-reflux

Clicky Web Analytics